dietymedicago.pl

Strona poświęcona tematyce zdrowia i odżywiania.

Dieta

Kurkuma korzeń – jak jeść i czerpać korzyści ze zdrowotnych właściwości?

Kurkuma korzeń – jak jeść i czerpać korzyści ze zdrowotnych właściwości?

Kurkuma, znana również jako „złoty korzeń”, jest bardzo popularna w kuchniach Azji Południowej. Wielu z nas jest zaznajomionych z kurkumą jako przyprawą w postaci proszku, ale jak spożywać korzeń kurkumy?

Zobacz także: Jak jeść jarmuż – przepisy i porady

Dlaczego korzeń kurkumy?

Według wielu badań, korzeń kurkumy może mieć wiele korzyści zdrowotnych. Większość z nich wynika z obecności kurkuminy, związku o silnym działaniu przeciwzapalnym i przeciwnowotworowym. Dlatego warto wprowadzić korzeń kurkumy do swojej diety.

Jak wygląda korzeń kurkumy?

Korzeń kurkumy przypomina trochę korzeń imbiru. Ma on jednak intensywnie pomarańczowy kolor. Zewnętrzna skórka korzenia jest brązowa i nieco szorstka.

Jak spożywać korzeń kurkumy?

Korzeń kurkumy można spożywać na wiele sposobów. Można go utrzeć na tarce i dodać do różnych potraw, takich jak zupy, sosy, smoothie czy herbaty. Można go także pokroić na cienkie plasterki i dodać do sałatek lub innych dań.

Czy korzeń kurkumy trzeba obierać?

Nie jest konieczne obieranie korzenia kurkumy przed spożyciem. Wiele osób jednak preferuje obrane korzenie, ponieważ skórka może być nieco gorzka. Jeśli zdecydujesz się na obranie korzenia, zrób to za pomocą noża lub łyżki.

Jak przechowywać korzeń kurkumy?

Korzeń kurkumy najlepiej przechowywać w lodówce, w szczelnym pojemniku. W ten sposób zachowa on swoje właściwości przez kilka tygodni.

Jak wykorzystać korzeń kurkumy w kuchni?

Korzeń kurkumy jest niezwykle wszechstronny. Można go dodać do wielu różnych potraw, takich jak zupy, sosy, sałatki, smoothie, herbaty. Kurkuma dodaje potrawom pięknego, złotego koloru i ciepłego, korzennego smaku.

Korzeń kurkumy a kurkuma w proszku

Czy korzeń kurkumy jest lepszy niż kurkuma w proszku? To zależy. Kurkuma w proszku jest łatwiejsza do przechowywania i używania, ale korzeń kurkumy ma intensywniejszy smak i może zawierać więcej korzystnych związków.

Zobacz także: Nasiona Chia: Jak jeść, żeby schudnąć i cieszyć się ich właściwościami?

Udostępnij

O autorze

Cześć! Jestem Zuza. 💚🥑🌱 Ubrana zawsze w kolorową bluzkę z warzywnym motywem (dziś jest to awokado) i zeszytem w ręku, pełnym notatek o składnikach odżywczych, jestem gotowa podbić świat zdrowego jedzenia. Moje ulubione zajęcie to nie tylko opisywanie diety, ale także przekazywanie wam wszystkim wiedzy w najbardziej przystępny i inspirujący sposób.