dietymedicago.pl

Strona poświęcona tematyce zdrowia i odżywiania.

Dieta

Czy istnieje dieta na zdrową skórę?

Czy istnieje dieta na zdrową skórę?

Wiele mówi się o tym, że choroby cywilizacyjne są efektem złego odżywiania, spożywania dużej ilości fast foodów i żywności wysoko przetworzonej. Czy w takim razie faktycznie wystarczy się dobrze odżywiać, by nie mieć problemów z wyglądem? Czy istnieje dieta na zdrową skórę?

Dlaczego warto się zdrowo odżywiać i być fit?

Istnieje co najmniej kilka sloganów promujących zdrowy tryb życia, z których chyba najbardziej znany to: „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Niewątpliwie zdrowe ciało jest powodem do optymizmu, a za tym idzie zwiększona dawka energii i sił witalnych na co dzień.

Zdrowa dieta przyczynia się też do zmniejszenia ryzyka wystąpienia rozmaitych chorób. Mowa tu zarówno o klasycznych infekcjach, jak i nadciśnieniu, chorobach sercowo-naczyniowych, chorobach przewodu pokarmowego i nowotworach. Warto też pamiętać, że dieta fit zapobiega otyłości nazywanej chorobą cywilizacyjną dwudziestego pierwszego wieku. Można oczywiście przekonywać siebie, że lubi się swoje powiększone ciało, ale chyba nikt nie lubi męczyć się przy wchodzeniu po schodach dostawać zadyszki przy podbieganiu do autobusu.

Jaki jest najważniejszy składnik zdrowej diety?

Woda. Ta prosta odpowiedź może wydawać się nieprawdziwa, jednak to właśnie obecność wody w codziennej diecie jest gwarantem prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Woda ma też pozytywny wpływ na skórę. Nawodniona jest lśniąca i promienna, ma właściwy koloryt. Natomiast odwodniona skóra jest sucha, szorstka, ziemista.

Odwodnienie organizmu przekłada się też na chroniczne zmęczenie i problemy ze snem. A sen, jak wiadomo, także pozytywnie wpływa na wygląd. Wniosek jest prosty. Chcesz mieć olśniewającą cerę wiosną? Pij wodę.

Dieta dla zdrowej skóry

Odpowiednia dieta nie tylko poprawia urodę, ale też łagodzi niektóre zmiany skórne. Należą do nich w szczególności trądzik i atopowe zapalenie skóry. W jednym i drugim przypadku nawilżanie od wewnątrz oraz dostarczanie witamin i mikroelementów łagodzi objawy zmian skórnych i przyspiesza ich leczenie.

W diecie dla zdrowej skóry powinny znaleźć się warzywa i owoce bogate przede wszystkim w witaminy A, C i E oraz kompleks witamin z grupy B. Warto zadbać też o obecność pełnoziarnistego pieczywa, kasz, makaronów i ryżu. Z diety trzeba wykluczyć białe pieczywo, spożywane w nadmiarze produkty mączne, tłuste i smażone mięso, alkohol, słodycze, ostre przyprawy.

Warto natomiast pamiętać, że tłuste ryby morskie zawierają zdrowe tłuszcze i ich spożywanie jest jak najbardziej wskazane, oczywiście w rozsądnych ilościach.

Dla oczyszczenia organizmu z toksyn, co także przełoży się na wygląd skóry, warto sięgnąć po cytrusy, w szczególności cytryny i grejpfruty.

Kiedy można zobaczyć efekty stosowania diety?

Każdy, kto przechodzi na dietę, liczy na to, że będzie to dieta – cud. Już następnego dnia skóra stanie się nieskazitelnie gładka, włosy zaczną lśnić, a kilogramy w magiczny sposób znikną. Niestety tak się nie dzieje.

W przypadku diety odchudzającej pierwsze efekty pojawiają się dość szybko, bo już po tygodniu. Jednak skóra potrzebuje trochę więcej czasu na regenerację, więc na poprawę wyglądu trzeba będzie czekać co najmniej dwa tygodnie. Kobiety powinny wziąć pod uwagę także zmiany hormonalne, które zachodzą co miesiąc w ich ciele, a które także mają wpływ na stan skóry twarzy.

Zobacz także: Tłuszcz w diecie – źródło i rola w organizmie

Udostępnij

O autorze

Cześć! Jestem Zuza. 💚🥑🌱 Ubrana zawsze w kolorową bluzkę z warzywnym motywem (dziś jest to awokado) i zeszytem w ręku, pełnym notatek o składnikach odżywczych, jestem gotowa podbić świat zdrowego jedzenia. Moje ulubione zajęcie to nie tylko opisywanie diety, ale także przekazywanie wam wszystkim wiedzy w najbardziej przystępny i inspirujący sposób.