dietymedicago.pl

Strona poświęcona tematyce zdrowia i odżywiania.

DietaLifestyle

Dieta w czasie ciąży

Dieta w czasie ciąży

Dieta w czasie ciąży jest bardzo ważna dla rozwoju dziecka. Kobiety w ciąży powinny jeść zrównoważoną dietę, która zawiera ważne dla ich zdrowia składniki odżywcze i witaminy. Zdrowa dieta zawiera dużo owoców, warzyw, produktów mlecznych i pełnych ziaren. Zdrowa dieta jest również ważna, ponieważ może pomóc w zapobieganiu pewnym chorobom zarówno u Ciebie, jak i Twojego dziecka w późniejszym okresie życia. American Heart Association (AHA) zaleca ograniczenie kwasów tłuszczowych trans, soli i dodanych cukrów, które znajdują się w wielu przetworzonych produktach i fast foodach. Jest to również cenne, ponieważ pomaga zarządzać przyrostem masy ciała w czasie ciąży.

Witamina B12

Kwas foliowy (lub folacyna) jest syntetyczną wersją naturalnie występującej witaminy folian i znajduje się w wielu produktach spożywczych, takich jak szpinak, marchew i wzbogacone zboża. Kwas foliowy jest formą folianu, która jest stosowana jako suplement diety. Jest on dodawany do wielu pokarmów, takich jak chleb i makaron, aby zwiększyć ilość folianów, które ludzie mogą spożywać. Jest on również ważny, ponieważ może zapobiegać wadom cewy nerwowej u dzieci, takim jak rozszczep kręgosłupa. Wady cewy nerwowej są poważne warunki, które mogą spowodować nieodwracalne uszkodzenie rdzenia kręgowego. Wady cewy nerwowej występuje, gdy Neural Plate i Neural Crest nie zamknąć całkowicie, pozwalając aovo-cocleus rosnąć do kanału kręgowego. Oto niektóre z najczęstszych problemów, które wynikają z wad cewy nerwowej.

Witamina D

Witamina B12, znana również jako kobalamina, znajduje się w fortyfikowanych zbożach, produktach sojowych i rybach, zwłaszcza łososiu i tuńczyku. Witamina B12 jest niezbędna dla zdrowia układu nerwowego, tworzenia komórek krwi i syntezy DNA w organizmie. Niedobór tej witaminy może powodować anemię, uszkodzenie mózgu i upośledzony wzrost kości. Kobiety w ciąży powinny zachować szczególną ostrożność w tym zakresie, ponieważ niedobór witaminy B12 może skutkować niedożywieniem płodu, a ostatecznie zaburzeniem rozwoju mózgu, upośledzeniem funkcji poznawczych i zaburzeniami neurologicznymi u dziecka.

Witamina C

Witamina D jest niezbędna do wchłaniania wapnia i można ją znaleźć w rybach, jajach i fortyfikowanych produktach mlecznych. Jest to ważne dla rozwoju kości i zębów dziecka, a także jest wymagane do regulacji ciśnienia krwi. Brak witaminy D podczas ciąży może skutkować zaburzonym ciśnieniem krwi, zwiększonym ryzykiem cukrzycy ciążowej i bezsenności ciążowej.

Żelazo

Witamina C jest wymagana do prawidłowego wzrostu i rozwoju układu nerwowego oraz układu odpornościowego dziecka. Pomaga również zapobiegać szkorbutowi, chorobie spowodowanej brakiem witaminy C w organizmie, która prowadzi do krwawień, upośledzonego gojenia się ran i łatwych infekcji. Witamina C znajduje się w owocach pomarańczy, brokułach, pomidorach i papryce.

Niacyna

Żelazo jest niezbędnym minerałem, który jest wymagany do prawidłowego wzrostu i rozwoju dziecka. Występuje w mięsie, suszonych owocach i orzechach. Kobiety powinny dążyć do spożywania 27mg żelaza dziennie w czasie ciąży. Niedobór żelaza w czasie ciąży może skutkować zaburzonym wzrostem dziecka, anemią i zwiększonym ryzykiem przedwczesnego porodu. Kobiety powinny unikać zbyt dużego spożycia żelaza w czasie ciąży, ponieważ przyjmowane w nadmiarze jest toksyczne dla dziecka.

Ryboflawina

Niacyna jest witaminą niezbędną do metabolizmu cukrów i kwasów tłuszczowych. Można ją znaleźć w chlebie, płatkach śniadaniowych, piwie i wielu innych produktach spożywczych. Nadmiar niacyny może powodować rumieńce, swędzenie i wzrost ciśnienia krwi. Kobiety w ciąży powinny unikać spożywania produktów, które zawierają więcej niż 16mg niacyny.

B6

Ryboflawina jest ważną witaminą, która pomaga w metabolizmie tłuszczów i węglowodanów. Występuje w mleku, produktach mlecznych, grzybach i wielu innych pokarmach. Niedobór tej witaminy może powodować zmniejszenie funkcji oczu, zapalenie skóry oraz zaburzony wzrost i rozwój dziecka.

Kwas pantotenowy

B6 to witamina, która jest wymagana do metabolizmu białek, tłuszczów i węglowodanów. Można ją znaleźć w wzbogaconych zbożach, bananach, awokado, pomarańczach, fasoli i ziemniakach. Niedobór B6 może powodować zmęczenie, depresję, słabe zdrowie psychiczne oraz zaburzony wzrost i rozwój dziecka.

Tiamina (witamina B1)

Kwas pantotenowy jest potrzebny do metabolizmu węglowodanów, białek i tłuszczów. Występuje w wielu pokarmach, takich jak jaja, mięso, drób, produkty sojowe i wiele innych. Nadmiar kwasu pantotenowego może powodować słabe zdrowie psychiczne, przebarwienia, podrażnienia skóry oraz zaburzony wzrost i rozwój dziecka.

Biotyna

Tiamina, znana również jako witamina B1, jest wymagana do metabolizmu węglowodanów, białek i tłuszczów. Występuje w wielu pokarmach, takich jak produkty pełnoziarniste, orzechy, pełnoziarniste zboża, rośliny strączkowe i nasiona. Niedobór witaminy B1 może skutkować zespołem Wernickesa, nieprawidłowym rytmem serca, nieprawidłowym biciem serca, zaburzeniami neurologicznymi oraz zaburzonym wzrostem i rozwojem dziecka.

Wapń i produkty mleczne

Biotyna jest potrzebna do metabolizmu tłuszczów, węglowodanów i aminokwasów. Występuje w wielu pokarmach, takich jak jaja, mleko, produkty sojowe, orzechy i wiele innych. Nadmiar biotyny może powodować trądzik i tłustą skórę głowy. Niedobór biotyny może powodować kruche paznokcie i łamliwe włosy.

Podsumowanie

Wapń jest ważnym minerałem, który jest wymagany do prawidłowego wzrostu i rozwoju dziecka. Znajduje się w wielu pokarmach, takich jak niskotłuszczowe produkty mleczne, ryby, jogurt i wiele innych. Nadmierne spożycie wapnia może powodować wysokie ciśnienie krwi u matki i dziecka.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *