Noworoczne postanowienia dietetyczne – od czego zacząć?

 

Kiedy zbliża się Nowy Rok, wielu ludzi pragnie wprowadzić w życie pozytywne zmiany. Chociaż postanowienia noworoczne nie zawsze udaje się zrealizować, jest to okres, w którym niewątpliwie warto spróbować pozbyć się złych nawyków. Niektórzy z nas decydują się rzucić palenie, częściej sprzątać mieszkanie, a jeszcze inni postawić na zdrowe odchudzanie, mające na celu poprawę sylwetki i ogólnego samopoczucia. Co zrobić, aby skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów? Przygotowaliśmy pięć zasad, które sprawią, że dieta noworoczna przyniesie oczekiwane rezultaty.

1.       Odpowiednio dobrana ilość potraw to jedna z najważniejszych zasad na Nowy Rok. Dieta wcale nie powinna składać się z dwóch lub trzech posiłków.  Jedząc mniej, z pewnością nie zwiększysz efektywności odchudzania. Wbrew panującym przekonaniom, w ciągu dnia najlepiej jest spożywać od 4 do 5 posiłków we właściwych proporcjach. Dzięki stałemu dopływowi kalorii, organizm nie będzie musiał magazynować energii w postaci tkanki tłuszczowej.

2.       W celu zoptymalizowania efektów, sporządzana dieta od podstaw powinna uwzględniać regularność w spożywaniu posiłków. Warto zaplanować stałe godziny konsumpcji oraz dbać o to, aby przerwy w jedzeniu nie przekraczały 4 godzin. Eliminując zbyt długie przerwy w „dostawie” kalorii, unikniesz odkładania się zbędnego tłuszczu oraz nie narazisz się na straty energii, które mogłyby przyczynić się do zahamowania ważnych dla organizmu procesów. Ponadto, nie dostarczając posiłków przez dłuższy czas, jesteśmy bardziej skłonni do sięgania po wysokokaloryczne dania, które mogą całkowicie pogrzebać nasze postanowienia. Dieta składająca się z nieregularnie spożywanych potraw z pewnością nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

3.       Jeśli chcesz dobrze wejść w Nowy Rok, dieta której się trzymasz powinna oduczyć Cię nawyku podjadania. W obecnych czasach, jedzenie w biegu stało się nieodłącznym elementem życia. Brak czasu, stres związany z wykonywaną pracą, to wszystko sprawia, że chętnie sięgamy po słone przekąski lub słodycze. Jeśli chcemy z pozytywnym skutkiem zrealizować nasze postanowienia, dieta powinna zawierać pełnowartościowe, regularnie spożywane posiłki w niewielkich porcjach.

4.       Aktywność fizyczna w doskonały sposób uzupełnia zdrowe odchudzanie. Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia, a praca, którą wykonujesz nie wymaga ruchu, warto zagospodarować trochę czasu na ćwiczenia. Nie musisz ich wykonywać codziennie, 1 godzinne treningi przeprowadzane 3 razy w tygodniu lub codzienna 20-30 minutowa gimnastyka w zupełności wystarczą. Nowy Rok to także znakomita okazja do pójścia na siłownię. W tym okresie wiele klubów sportowych ma specjalne zniżki dla osób, które chcą rozpocząć rok od zrzucenia zbędnych kilogramów.

5.       Nie rezygnuj przedwcześnie! Początkowo trudno będzie Ci uzyskać widoczne rezultaty, gdyż zgromadzone przez organizm zapasy tłuszczu potrzebują trochę czasu, aby przekonać się do Twoich planów pozbycia się ponadprogramowych kilogramów. Jeśli wytrwasz, bardzo prawdopodobne, że przyszły rok będziesz witać znacznie szczuplejsza.

Jeśli zależy nam na monitorowaniu swoich osiągnięć, warto skorzystać z aplikacji WeightWar dostępnej na smartfony. Dzięki niej, znacznie łatwiej jest kontrolować swoją wagę oraz dietę. Aplikacja pozwala sporządzić listę kontrolą czynności, o których przypominają nam dźwiękowe powiadomienia. Liczne statystyki dostępne w formie wykresów sprawią, że z radością będziesz śledzić swoje postępy.

Chcąc osiągnąć możliwie najlepsze efekty, należy wiedzieć jakimi zasadami rządzi się dieta od postaw. Odchudzanie to proces wymagający dobrze zbilansowanego jadłospisu, aktywności fizycznej oraz determinacji w dążeniu do celu. Stosując się do powyższych zaleceń sprawisz, że planowana dieta noworoczna faktycznie zadziała, a Ty będziesz mogła cieszyć się szczupłą sylwetką.